گواهینامه

دانلود رایگان قدرت رها کردن (رها کن تا به دست بیاوری)

جستجوهای اضافی قانون رهایی در قران قانون منبع : www.fa-file.ir  رهایی نی نی سایت چگونه همه چیز را رها کنیم قانون رهایی در عشق نی نی سایت قانون رهایی استر هیکس قانون رهایی در ازدواج رها کن تا رها شوی قانون رهایی عباس منش تصاویر برای رها کن تا بدست آوری آوردن دل متن رها برگرداندن معشوق قآنون جذب موفقیت بازگشت معشوق برایان تریسی کتاب باور کپشنبرگشت معشوقبرگرداندن عشق این ۷ تا چیز رو رها کن 💜 رها کن تا رها شوی 💜 ببخش تا بخشیده شوی 💜 تقدیم کن تا منبع : www.fa-file.ir  ... رها کن تا بتونی بدست بیاری ویدیو ببخش رها کن تا آرامش را به دست آوری ویدیو رها کن! محصول رها کردن چیست و چه معنا و مفهومی در خودشناسی و زندگی دارد ... رها کردن چیست و چه معنا و مفهومی در خودشناسی و زندگی دارد ... جملات و متن رها برای کپشن | زیبا متن باور کن تا به دست بیاوری محصول رها کن تا بدست آوری: کلید گمشده جذب خواسته ها ویدیو مشاهده همه بازخورد مشاهده همه داستانهای واقعی از "راز" | رها کردن - BLOGFA BLOGFA http://www.secretstories.blogfa.com › tag › رها-کردن حالا دیگر لازم ن

  • شنبه ۱۸ شهریور ۰۲

تضمینی ترین روش کسب درآمد از اینترنت 100% $$$ تضمین می کنم درآمد ماهانه

کسب درآمد از اینترنت ، شما هم به آسانی آب خوردن کسب درآمد کنید

شروع کسب و کار اینترنتی

پکیج اصلی کسب درآمد بالاخره منتشر شد!!!

کسب درآمد اینترنتی

رضایت 100% افرادی که این پکیج را استفاده می کنند ، اتفاقی نیست!!!

آپدیت شداین پکیج در تاریخ : هفته قبل  آپدیت شد.

تضمینی ترین روش کسب درآمد

تنها راه خلق امپراتوری ثروت شما درون این پکیج نهفته است ...

این پکیج اولین بار در این سایت انتشار پیدا کرده است و در هیچ سایت دیگری وجود ندارد...

کسب ثروت فراوان

98% افراد با این روش به درآمد میلیونی دست پیدا کردند...

چرا شما شروع به شمارش پول هایتان نمی کنید؟

تنها پکیجی که می تواند زندگی شما را متحول کنید....

  این پکیج براساس جدید ترین متدکسب درآمد از اینترنت می باشد.

درآمد شما در 10 روز تغییری فوق العاده خواهد کرد!!! 

این پکیج یکی از تضمینی ترین روش های کسب درآمد را به شما معرفی می کند.

اولین پکیجی است که شما را به آسان ترین کسب درآمد دعوت می کند.

تضمینی ترین روش کسب درآمد از اینترنت + فایل های مورد نیاز

این پکیج هیچ گونه محدودیتی ندارد!!!

همه می توانند با این پکیج به درآمد برسند

بدون محدودیت سنی

100% تضمینی و تست شده

بدون نیاز به سرمایه اولیه

برگشت 100% مبلغ خرید در صورت عدم کارکرد پکیج!!

تضمینی ترین روش کسب درآمد

این روش کسب درآمد زندگی شما را تضمین می کند!!! 

این روش شما به تومان پول میگیرید و نیاز به هیچ گونه شماره کارت خارجی ندارید و کاملا محتوای ما و روش کار ما فارسی می باشد. 

محتوای پکیج رد مانی - کسب درآمد از اینترنت چیست؟

 3 ساعت و 31 دقیقه فایل صوتی آموزشی

15 دقیقه آموزش ویدیویی کار با سیستم

3 راز بزرگ درباره کسب درآمد با اینترنت

2 فایل pdf راهنما و آموزش کسب درآمد با این سیستم

و هدیه ویژه 19.000 تومانی red mony

قیمت اصلی این دوره: 239.000 تومان

قیمت این دوره با تخفیف ویژه امروز: 35،850 تومان

85% تخفیف ویژه  فقط برای فرصت محدود!!!

کد تخفیف:  gold98

کد تخفیف را در صفحه خرید وارد کنید و تخفیف بگیرید...

فقط یک بار این مبلغ را پرداخت خواهید کرد و این مبلغ معادل قیمت یک تیشرت می باشد، انتخاب با شماست خرید یک تیشرت یا کسب درآمد بیش از 50 میلیون از اینترنت 100% تضمینی

 کسب درآمد اینترنتی واقعی

تنها چند دقیقه تا پایان تخفیف

پرداخت آنلاین و دریافت پکیج

پرداخت آنلاین و دانلود



اگر در دانلود مشکلی دارید می توانید صفحه راهنمای دانلود را مشاهد کنید.


  • چهارشنبه ۸ شهریور ۰۲

دانلود رایگان کتاب حماسه حسینی: جلد اول

معرفی کتاب حماسه حسینی: جلد اول

کتاب حماسه حسینی: جلد اول، مجموعه‌اى مشتمل بر کلیه سخنرانی‌ها و یادداشت‌هاى استاد شهید مرتضی مطهرى درباره حادثه کربلا است. حادثه‌ای که در آن امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر کرد تا به سیره جدّش و پدرش علی بن ابی طالب (ع) رفتار کند.

کلمه «حماسه» به معنى شدت و صلابت است و گاه به معنى شجاعت و حمیّت استعمال مى‌شود. علماى شعر شناس، منظومه‌هاى شعرى را از نظر محتوا یعنى از نظر نوع معنى و هدف شعر به اقسامى تقسیم مى‌کنند؛ بعضى از منظومه‌ها را منظومه‌هاى غنایى، بعضى را منظومه‌هاى حماسى، بعضى را منظومه‌هاى وعظى و اندرزى، بعضى را منظومه‌هاى رثایى و بعضى دیگر را منظومه‌هاى مدحى مى‌گویند. دیوان و غزلیات حافظ، غزلیات سعدى و دیوان شمس تبریزى، منظومه‌هاى غنایى است؛ یعنى اگر چه هدف در این‌ها عرفان است ولى لااقل از نظر تشبیب، زبانْ عاشقانه است، سخن از حسن و بى‌اعتنایى محبوب است، سخن از درد فراق و درازى شب فراق و کوتاهى ایام وصال است.

کتاب حماسه حسینی، مجموعه‌اى است دو جلدى که جلد اول آن شامل سخنرانی‌ها و جلد دوم مشتمل بر نوشته‌ها و یادداشت‌هاى استاد شهید مطهری درباره حادثه کربلاست. این کتاب شامل هفت فصل است. فصل اول تحت عنوان «حماسه حسینى» مجموعه سه سخنرانى استاد شهید تحت همین عنوان است که در حدود سال 1347 هجرى شمسى در حسینیه ارشاد ایراد شده است و کتاب نیز به همین نام نامیده شد.

فصل دوم را سخنرانی‌هاى استاد تحت عنوان «تحریفات در واقعه تاریخى کربلا» تشکیل مى‌دهد. این سخنرانی‌ها در فروردین ماه 1348 هجرى شمسى برابر با محرم 1389 هجرى قمرى در حسینیه ارشاد ایراد شده است.

«ماهیت قیام حسینى» فصل سوم این کتاب را تشکیل مى‌دهد.

فصل چهارم را یک سخنرانى آن شهید بزرگوار تحت عنوان «تحلیل واقعه عاشورا» تشکیل مى‌دهد. این سخنرانى در سال 1356 در یکى از جلساتى که به طور هفتگى در برخى منازل برقرار و موسوم به «جلسه یزدیها» بود ایراد شده است.

«شعارهاى عاشورا» (سخنرانى معروف استاد که توأم با گریه شدید ایشان است) فصل پنجم این کتاب را تشکیل مى‌دهد. این سخنرانى در روز عاشورا و در حدود سال 1352 در مسجد جامع نارمک (تهران) ایراد گردیده است.

فصل ششم این کتاب مجموع هفت جلسه سخنرانى استاد شهید تحت عنوان «عنصر امر به معروف و نهى از منکر در نهضت حسینى» است. در این فصل علاوه بر موضوع مذکور، به‌طورکلى اصل «امر به معروف و نهى از منکر» مورد بحث واقع شده که در خلال آن، مسائل اجتماعى و سیاسى روز نیز مطرح گردیده است. از جمله کارنامه مسلمین در مسئله فلسطین بررسى شده است.

«عنصر تبلیغ در نهضت حسینى» فصل هفتم این کتاب را تشکیل مى‌دهد. این فصل مجموع هفت سخنرانى استاد تحت همین عنوان است که در سال 1350 شمسى و در ماه محرم در مسجد «جاوید» تهران ایراد شده است. در این فصل به‌طورکلى «تبلیغ در اسلام» نیز مورد بحث واقع شده است.

کتاب حماسه حسینی از نظر نوع موضوعات و قوت تحلیل، از شاهکارهاى آیت‌اللّه‌ مطهرى به‌شمار مى‌رود و از نظر خرافه‌شویى از این حادثه بزرگ و درس‌آموز و پرداختن به جنبه‌هاى مختلف این حادثه و ارزش‌گذارى براى هر یک از این جنبه‌ها و از نظر پرداختن به جوانبى که معمولاً کمتر به آن‌ها پرداخته مى‌شود یک کتاب کم‌نظیر محسوب مى‌شود.

عناوین سخنرانی‌هاى جلد اول به ترتیب عبارتند از: حماسه حسینى، تحریفات در واقعه تاریخى کربلا، ماهیت قیام حسینى، تحلیل واقعه عاشورا، شعارهاى عاشورا، عنصر امر به معروف و نهى از منکر در نهضت حسینى، عنصر تبلیغ در نهضت حسینى.

در بخشی از کتاب حماسه حسینی - جلد اول می‌خوانیم:

حادثه عاشورا و تاریخچه کربلا دو صفحه دارد: یک صفحه سفید و نورانى، و یک صفحه تاریک، سیاه و ظلمانى که هر دو صفحه‌اش یا بى‌نظیر است و یا کم‌نظیر.

اما صفحه سیاه و تاریکش از آن نظر سیاه و تاریک است که در آن فقط جنایت بى‌نظیر و یا کم‌نظیر مى‌بینیم. یک وقت حساب کردم و ظاهرا در حدود بیست و یک نوع پستى و لئامت در این جنایت دیدم، و خیال هم نمى‌کنم در دنیا چنین جنایتى پیدا بشود که تا این اندازه تنوّع داشته باشد. البته در تاریخچه جنگ‌هاى صلیبى، جنایت‌هاى اروپایی‌ها خیلى عجیب است. و اینکه جرأت نمى‌کنم که بگویم حادثه کربلا از نظر زیادى جنایت نظیر ندارد، چون توجه من یکى به جنگ‌هاى صلیبى و جنایت‌هایى است که مسیحی‌ها در آن مرتکب شدند و یکى هم به جنایت‌هایى است که همین اروپایی‌ها در اندلس اسلامى مرتکب شدند که آن‌ هم عجیب است.

تاریخ اندلس مرحوم آیتى را که دانشگاه تهران چاپ کرده است بخوانید؛ کتابى است بسیار تحقیقى و آموزنده. در این کتاب نوشته است: اروپایی‌ها به صد هزار زن و مرد و بچه اجازه دادند که هر جا مى‌خواهند بروند. بعد که این‌ها راه افتادند، پشیمان شدند و شاید هم از اول حقّه زدند که اجازه حرکت دادند. به هر حال تمام این صد هزار نفر را کشتند و سر بریدند.

شرقى هرگز از نظر جنایت به غربى نمى‌رسد. شما اگر در تمام تاریخ مشرق زمین بگردید، دو جنایت را حتى در دستگاه اموى پیدا نمى‌کنید: یکى آتش‌ زدن زنده زنده و دیگر قتل عام کردن زنان، ولى در تاریخ مغرب‌ زمین این دو نوع جنایت فراوان دیده مى‌شود. زن کشتن در تاریخ مغرب‌ زمین یک امر شایعى است. هنوز هم باور نکنید که این‌ها روح انسانى داشته باشند. آنچه در ویتنام صورت مى‌گیرد ادامه روحیه جنگ‌هاى صلیبى و جنگ‌هاى اندلس آن‌هاست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه چاپ سى‌ام
فصل اول : حماسه حسینی
دو چهره حادثه کربلا
نهضت حسینى، حماسه‌اى مقدس
نهضت حسینى، عامل شخصیت یافتن جامعه اسلامى
فصل دوم: تحریفات در واقعۀ تاریخی کربلا
معنى تحریف و انواع آن
عوامل تحریف
تحریفات معنوى حادثه کربلا
وظیفه ما در برابر تحریف‌ها
فصل سوم: ماهیت قیام حسینى
فصل چهارم: تحلیل واقعه عاشورا
فصل پنجم: شعارهاى عاشورا
فصل ششم: عنصر امر به معروف و نهی از منکر در نهضت حسینی
عوامل مؤثر در نهضت حسینى
ارزش هر یک از عوامل
شرایط امر به معروف و نهى از منکر
مراحل و اقسام امر به معروف و نهى از منکر
ارزش امر به معروف و نهى از منکر از نظر علماى اسلام
کارنامه ما در امر به معروف و نهى از منکر
تأثیر امر به معروف و نهى از منکر اهل‌بیت
امام پس از حادثه کربلا
فصل هفتم: عنصر تبلیغ در نهضت حسینی
معنى تبلیغ
وسایل و ابزار پیام‌رسانى
روش تبلیغ
روشهاى تبلیغى نهضت حسینى
حادثه کربلا، تجسم عملى اسلام
فهرست‌ها
فهرست آیات قرآن کریم
فهرست احادیث
فهرست اشعار عربى
فهرست اشعار فارسى
فهرست اسامى اشخاص
فهرست اسامى

https://fa-file.ir/category/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8

  • سه شنبه ۷ شهریور ۰۲

دانلود رایگان کتاب شجاعت و جسارت: چگونه از خود دفاع کنیم و همچنان احترام دیگران را نیز داشته باشیم

معرفی کتاب شجاعت و جسارت: چگونه از خود دفاع کنیم و همچنان احترام دیگران را نیز داشته باشیم

کتاب شجاعت و جسارت نوشته‌ی جودی مورفی، با ارائه‌ی دستورالعمل‌ها و راهکارهایی ساده کمک می‌کند درک‌مان از مفهوم شجاعت را تغییر دهیم و تصویر بهتر و جسورتری از خود نشان دهیم. این کتاب که از پرفروش‌ترین‌های سایت آمازون است، به ما می‌آموزد که چطور با فضیلت شجاعت، به خود و دیگران احترام بگذاریم، با اعتمادبه‌نفس‌تر باشیم و ارتباطمان با دیگران را بهبود بخشیم.

درباره‌ی کتاب شجاعت و جسارت

یکی از فضیلت‌های مهم و بزرگ زندگی شجاعت است. در طول تاریخ همواره انسان‌های شجاع موردِتحسین قرار گرفته‌اند و ستایش‌ شده‌اند. شجاعت همیشه معادل دلاوری، جنگاوری یا مفاهیمی ازاین‌دست بوده است و کسانی که به این افتخار نائل آمده‌اند، دست به کارهای بزرگی زده‌اند، جان‌شان را به خطر انداخته‌اند یا حتی آن را فدا کرده‌اند. بااین‌حال جسارت یا شجاعت الزاماً به این معنا نیست. در دنیای مدرن و زندگی امروزی دیگر لازم نیست دست به کارهای محیرالعقول بزنیم و جانمان را به خطر بیندازیم تا به این فضیلت برسیم. جسارت صرفاً برای شرایط اضطراری و ویژه و جنگ نیست. ما می‌توانیم قهرمان زندگی خودمان باشیم و در موقعیت‌های عادی و روزمره‌ی هم جسارت به خرج دهیم. اما در این شرایط عادی شجاعت چه معنایی پیدا می‌کند و کجا بروز می‌یابد؟

کتاب شجاعت و جسارت (Assertiveness) نوشته‌ی جودی مورفی (Judy Murphy) تلاش می‌کند معنای جدیدتر و متناسب‌تری از این فضیلت ارائه دهد. معنایی که با دنیای فعلی همخوان‌تر باشد و به انسان امروزی و روابطش کمک کند. ازنظر مورفی امروز شجاعت را باید اتکا به خود سنجید، اینکه به خود متکی باشیم و نیازی به تأیید دیگران نداشته باشیم، در تصمیم‌ها و کارهایمان اعتمادبه‌نفس پیدا کنیم و در نهایت روابطی تؤام با احترام شکل دهیم.

جودی مورفی در کتاب شجاعت و جسارت این مفهوم را شیوه‌ای ارتباطی تعریف می‌کند: ما خواسته‌هایمان را صادقانه و بدون ترس می‌گوییم، بر آن پافشاری می‌کنیم و به دیگران هم احترام می‌گذاریم. او این مفهوم را شبیه حرکت بر روی یک لبه‌ی باریک می‌بیند. فرد شجاع باید جرئت ابراز عقاید و نظراتش را داشته باشد و بتواند بر آن‌ها اصرار کند. او نباید مرعوب دیگران شود و نباید منتظر تأیید نظر آن‌ها باشد. ضمناً به هیچ‌وجه نباید عصبانی شود و این پافشاری به لجاجت و توهین به مخالفانش منتهی شود. از سوی دیگر نباید سعی کند بر آن‌ها تسلط بیابد و کنترلشان کند. او باید به عقاید بقیه و نظراتشان احترام بگذارد. اصرار بر عقاید خود در ضمن تجاوز نکردن به عقاید دیگران و احترام به آن‌ها، آن مرز باریکی است که مورفی معتقد است فرد جسور مجبور است بر روی آن حرکت کند.

او در ادامه از مفهوم انفعال هم صحبت به میان می‌آورد و آن را آنتی‌تز شجاعت می‌داند. انفعال به معنای عقب‌نشینی دائمی، پافشاری نکردن بر مواضع و تسلیم کامل بودن است. فرد منفعل در مواقع حساس سکوت می‌کند و در مواقع ضروری دست به عمل نمی‌زند. در نتیجه فرصت‌هایش برای بهبود شرایط زندگی را از دست می‌دهد. بزرگ‌ترین نکته‌ی منفی انفعال که نویسنده‌ی این کتاب بر آن تأکید می‌کند، احترام نگذاشتن به خود است. فرد منفعل در وهله‌ی اول برای خود احترام قائل نیست و این می‌تواند باعث جسارت دیگران شود. جودی مورفی معتقد است فرد شجاع باید فروتن باشد، اما نباید دست از پافشاری بردارد و تسلیم شود و به ورطه‌ی انفعال بیافتد. اگر او به دیگران احترام می‌گذارد، باید به خود هم احترام بگذارد. از دید او یکی از معانی شجاعت بازتعریف رابطه است: احترام به خود و تشکیل رابطه‌ای دوسویه و محترمانه با دیگران.

جودی مورفی در کتاب شجاعت و جسارت، تکنیک‌ها و دستورالعمل‌هایی ساده پیشنهاد می‌دهد که کمک می‌کنند این مهارت را در خود تقویت کنیم. او گام‌به‌گام راهنمایی‌مان می‌کند تا بتوانیم اعتقادات و نیازهایمان را بهتر و راحت‌تر مطرح نماییم و هم‌زمان احترام دیگران را هم کسب کنیم. مطابق ایده‌ی او ما باید در گام اول ارزیابی‌ای از خود داشته باشیم تا خواسته‌هایمان را بهتر درک کنیم. او در ادامه از زبان بدن و نقش آن در نشان دادن جسارت می‌گوید و شیوه‌ی داشتن یک زبان بدن خوب را می‌آموزد. او در مورد حرکات چشم، دست‌ها، شانه‌ها، لبخند و تن صدا صحبت می‌کند و تمرین‌هایی در این مورد ارائه می‌دهد. پس از آن، کتاب به چند موقعیت مختلف می‌پردازد و سعی می‌کند شجاعت را در این وضعیت‌ها تعریف کند و راهکارهایی برای جسارت داشتن پیشنهاد دهد. درنهایت افسانه‌هایی که در مورد شجاعت مطرح هستند را بازگو می‌کند و نشان می‌دهد این داستان‌ها چطور مانع از جسارت می‌شوند. در پایان کتاب ارزیابی مجددی وجود دارد تا دوباره خود را بسنجیم و ببینیم که تا چه حد در اجرای این دستورالعمل موفق بوده‌ایم.

کتاب شجاعت و جسارت برای یک دهه در لیست پرفروش‌ترین آثار سایت آمازون بوده و نقدهای مثبت زیادی دریافت کرده. این اثر را انتشارات دیموند بلورین با ترجمه‌ی امیرحسین سادات دربند به انتشار رسانده است.

کتاب شجاعت و جسارت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید اعتمادبه‌نفستان را بیشتر کنید و در زندگی جسورتر باشید کتاب شجاعت و جسارت به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب شجاعت و جسارت: چگونه از خود دفاع کنیم و همچنان احترام دیگران را نیز داشته باشیم می‌خوانیم

دست‌هایتان می‌توانند به شما کمک قابل توجهی در این زمینه کنند و ابزار فوق‌العاد‌ه‌ای برای برقراری ارتباط با دیگران باشند. افرادی که قاطعانه و با اعتمادبه‌نفس بالا با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند، می‌توانند به راحتی گاهی حالت ایستادن و نشستن خود را تغییر دهند. افرادی که چنین خصوصیتی ندارند و منفعل هستند، ممکن است هنگام صحبت با دیگران، دست‌های خود را در جیب شلوارشان ببرند یا مدام دستان خود را جلوی دهانشان بگیرند. کسانی که هنگام صحبت کردن با دیگران عصبی و پرخاشگر هستند، ممکن است در این زمان مدام با دست‌های خود به طرف مقابل اشاره کنند و آن‌ها را مورد خطاب قرار دهند. هنگام صحبت کردن با دیگران بهتر است دستان خود را به حالت طبیعی در کنار بدنتان قرار دهید. گاهی ممکن است لازم باشد به یک واقعیت روی یک کاغذ یا تخته اشاره کنید، اما برای اینکه با اعتمادبه‌نفس بالا با دیگران ارتباط برقرار کنید، هرگز نباید به صورت مستقیم به کسی اشاره کنید.

اگر هنگام ارتباط با دیگران نمی‌توانید از دست‌های خود به خوبی استفاده کنید، می‌توانید در این زمان یک تکه کاغذ یا یک خودکار بردارید و با استفاده از آنها، از دستان خود به خوبی استفاده کنید. این ابزار ساده باعث می‌شوند که شما هنگام صحبت کردن با دیگران آرامش، قوت قلب، تمرکز و اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید. فقط توجه داشته باشید که از این ابزار باید با آرامش و تمرکز بالا در حین صحبت کردن استفاده کنید، زیرا نباید حواس شخصی را که با او صحبت می‌کنید، پرت کنید. اینها موارد مهمی هستند که باید در مورد زبان بدن در نظر بگیرید. تمرینات بالا را می‌توان به سرعت و به تنهایی تقریباً در هر مکانی انجام داد. این مراحل را به عنوان یک یادآوری، در مورد نوع حرکات فیزیکی بدن از قسمت سر تا پاها، برای داشتن اعتمادبه‌نفس بیشتر در هنگام صحبت کردن با دیگران در نظر بگیرید. این حرکات را هر روز صبح قبل از خارج شدن از خانه تمرین کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
جرأت داشتن و پافشاری در برابر عصبانیت
احترام
جرأت و پافشاری در برابر انفعال
فصل 1. تا چه اندازه خود را می‌شناسید؟
ارزیابی خود
آزمون کوتاه خودارزیابی
فرایند خودارزیابی
روش‌هایی برای درک و شناخت کافی خود
«منشور حقوق» قاطعیت
خودگویی
فصل 2. دیگران شما را چگونه می‌بینند
توصیه‌هایی برای داشتن زبان بدن خوب
رفتارها و حرکات فیزیکی
چشم‌ها
لبخند
شانه‌ها
حالت بدن (طرز ایستادن و نشستن)
دست‌ها
صدا در هنگام گفت‌وگو با دیگران
تمرین کردن
فصل 3. برنامه‌های خود را در روابط شخصی‌تان به کار گیرید
قلب شما، واکنش شما
فرضیه‌ی یک
فرضیه‌ی دو
فرضیه‌ی سه
تربیت فرزندان
جابه‌جا کردن نقش‌ها
مراقبت و نگهداری از والدین خود
فصل 4. داشتن ارتباط قاطعانه با دیگران در محل کار خود تعامل با همکاران بدقلق و بداخلاق
فرضیه‌ی یک
فرضیه‌ی دو
فرضیه‌ی سه
چگونه قاطعانه درخواست افزایش حقوق دهیم
فصل 5. تغییر روند ارائه‌ی کالا و خدمات در سراسر دنیا
چگونه یک خریدار قاطع باشیم
نحوه‌ی بیان قاطعانه و صریح نیاز و خواسته‌ی خود، زمانی که کالای خریداری‌شده یا خدمات ارائه‌شده، مطابق خواسته و انتظار شما نیست
فصل 6. سعی کنید به فرزندان خود یاد دهید که با قاطعیت و اعتمادبه‌نفس بالا سخن بگویند
فصل 7. فرایند انتقال
افسانه‌ها یا داستان‌های غیرواقعی که مانع داشتن رفتار قاطعانه می‌شوند
نتیجه‌گیری. جعبه ابزار جدید شما
ارزیابی میزان موفقیت خود

https://fa-file.ir/category/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8

  • دوشنبه ۶ شهریور ۰۲

دانلود رایگان کتاب قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها

معرفی کتاب قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها

تا به امروز چندبار ایده‌هایتان را به این دلیل که هنوز آماده نیستید رها کرده‌اید؟ کتاب قدرت شروع ناقص از جیمز کلیر به شما نشان می‌دهد که افراد بسیاری در نتیجه این خطای فکری، هرگز کار و حرفه موردعلاقه خود را شروع نمی‌کنند در حالی که انتظار برای ایده‌آل شدن شرایط اشتباه است و چیزی که نیاز به تغییر دارد باورهای ما درباره یک شروع خوب است... .

درباره کتاب قدرت شروع ناقص:

زمانی که یک حرفه، هنر یا ورزش را به تازگی آغاز می‌کنید خودتان را با چه کسی مقایسه خواهید کرد؟ در دسترس‌ترین گزینه‌ها معمولا افراد موفق حوزه‌ای هستند که تصمیم داریم به آن وارد شویم، آدم‌هایی که بعد از سال‌ها کوشش و خطا توانسته‌اند راهکارهایی دقیق و تضمینی برای پیش بردن امور پیدا کنند. در این شرایط ما سعی می‌کنیم به آن‌ها نگاه کنیم، خاطرات و تجربیاتشان را بخوانیم، پای حرف آن‌ها بنشینیم و قدم به قدم مسیرشان را تکرار کنیم. اما آیا این چیزی است که واقعا به آن نیاز داریم؟ جواب جیمز کلیر، نویسنده و سخنران حوزه موفقیت منفی است و در کتاب قدرت شروع ناقص (The Power of Imperfect Starts) دلایل این ادعایش را توضیح می‌دهد.

به نظر کلیر زمان شروع یک رشته یا حرفه، الگوگیری از عملکرد بهترین‌های آن حوزه کاری اشتباه است. البته یادگیری از تجربه دیگران عالی است و می‌تواند به عنوان یک میانبر ما را از تجربه‌های تلخ یا روش‌های وقت‌گیر نجات دهد، اما تقلید صد درصد از افراد موفق، گاهی به جای پیشروی، مانع حرکت ما می‌شود. مقایسه وضعیت فعلی خود با فردی که سال‌ها از ما جلوتر است اغلب باعث می‌شود احساس ناکافی بودن پیدا کنیم و با دیدن تجهیزات و توانایی‌های برتر دیگران، خیلی ساده دلسرد یا حتی از مسیر منحرف شویم. در این شرایط احتمالا با خودتان فکر کنید قبل از برداشتن قدم اول باید مدرک جدیدی بگیرم، ابزارهای بیشتری تهیه کنم یا با آدم‌های بیشتری آشنا شوم. خب، انگیزه و تلاش شما برای یاد گرفتن ستودنی است، اما اگر به شما بگوییم با این طرز فکر هرگز حرکت به سمت رویاهایتان را شروع نمی‌کنید باز هم به این روش ادامه می‌دهید؟

نکته مهم در جواب دادن به این سوال، توجه به دوگانه «عالی» و «موردنیاز» است. ابزار یا مهارتی که یک فرد را به بالاترین سطح کاری و حرفه‌ای می‌رساند معمولا چیزی نیست که برای شروع از آن استفاده کرده باشد. به بیان دیگر اگر رسیدن به هدف را به کوهنوردی تشبیه کنیم، ابزاری که در آخرین مرحله و قبل از رسیدن به قله به آن نیاز دارید احتمالا در کوهپایه غیرضروری و حتی شاید دست‌و پاگیر است. جیمز کلیر در کتاب قدرت شروع ناقص سعی دارد به شما بگوید انرژی خود را در یافتن چیزی که واقعا به آن نیاز دارید صرف کنید. با پیروی از این الگو، متوجه می‌شوید که جمع‌آوری حریصانه و بی‌منطق ابزار، دوره‌های علمی و اطلاعات نه تنها کمک‌کننده نیست، بلکه در بهترین حالت حرکتتان را کند می‌کند. پس لیست طولانی نیازمندی‌ها را کوتاه کنید، افکار مزاحم را دور برانید و قبل از ظاهر شدن شک و تردیدهای بیشتر، اولین قدم به سمت قله را بردارید.

کتاب قدرت شروع ناقص مناسب چه کسانی است؟

اگر تصمیم به شروع یک مسیر شغلی، حرفه‌ای یا هر حوزه دیگر دارید و نگران هستید که به اندازه کافی آماده نباشید، مطالعه این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

با جیمز کلیر بیشتر آشنا شویم:

جیمز کلیر (James Clear) سخنران و نویسنده پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز است که در ایران با کتاب «عادت‌های اتمی» شناخته می‌شود. نوشته های او در روزنامه و نشریاتی مانند مجله تایم، نیویورک‌تایمز، وال استریت ژورنال و سی‌بی‌اس منتشر می‌شود و وبلاگ او توانسته میلیون‌ها خواننده از سراسر جهان را جذب کند.

در بخشی از کتاب قدرت شروع ناقص می‌خوانیم:

همه‌ی ایده‌های بزرگ کم‌وبیش فرایند خلاقانه‌ی یکسانی را پشت‌ سر می‌گذارند و در اینجا می‌خواهیم طرز کار این فرایند را شرح دهیم. فهم این موضوع مهم است، زیرا تفکر خلاقانه مهم‌ترین مهارت ممکن برای هر کس است. تقریباً برای هر مشکلی در کار یا زندگی خود می‌توانید از راهکارهای نوآورانه، تفکر جانبی و ایده‌های خلاق کمک بگیرید.

هر کس می‌تواند با استفاده از این پنج گام یاد بگیرد چگونه خلاق شود. البته این بدان معنا نیست که خلاق‌بودن کار ساده‌ای است. کشف خلاقیت درونی به شجاعت و ممارست فراوان نیاز دارد. با‌این‌حال، رویکردی پنج ‌مرحله‌ای که بعدتر درباره‌ی آن خواهید خواند، کمک می‌کند ابهامات این مسیر زدوده شود و در مسیری روشن برای کسب تفکر نوآور گام بردارید. برای توضیح کارکرد این فرایند بگذارید داستان کوتاهی تعریف کنم.

مشکلی که به راهکار خلاقانه نیاز داشت: در دهه‌ی 1870 روزنامه‌ها و چاپخانه‌ها با مشکل خاص و پرهزینه‌ای روبه‌رو بودند. در آن زمان عکاسی کار جدید و جذابی بود. خواننده‌ها دوست داشتند تصاویر بیشتری ببینند، ولی کسی نمی‌دانست چطور با هزینه‌ی کم و سرعت زیاد عکس چاپ کند.

مثلاً اگر روزنامه‌ای می‌خواست عکسی چاپ کند، باید یک نفر را برای این کار استخدام می‌کرد که به صورت دستی تصاویر را یک‌به‌یک روی صفحات فلزی حک ‌کند. از این صفحات برای ‌چاپ تصویر روی کاغذ استفاده می‌شد، اما آن‌ها بعد از چند بار استفاده می‌شکستند. پیداست که این فرایند هزینه‌بر و وقت‌گیر بود.

فردریک یوجین آیوز کسی بود که برای این مشکل راهکار ارائه کرد. او به مسیر شغلی خود تا رسیدن به شخصیت ممتاز در حیطه‌ی عکاسی و ثبت هفتاد اختراع در طول دوران کاری‌اش ادامه داد. داستان خلاقیت و نوآوری او که اندکی بعد آن را خواهم گفت مثال خوبی برای درک پنج مرحله‌ی اصلی فرایند خلاقانه است.

فهرست مطالب کتاب

قانون بیست‌هشتاد چه موقع جواب نمی‌دهد؟
هفت راه برای بهتر ‌به‌خاطرسپردن کتاب‌ها
پنج گام برای داشتن مغزی خلاق‌تر
چگونه زنجیره‌ای از عادات خوب بسازیم؟
برنامه‌ی پانزده‌دقیقه‌ای آنتونی ترولوپبرای نوشتن بیش از چهل کتاب
روش آی‌وی لی؛ برنامه‌ی پیشنهادی متخصصان برای به‌حداکثررساندن بهره‌وری
افسانه‌ی چندوظیفگی
هیچ‌گاه قبل از ظهر ایمیل‌تان را بازبینی نکنید
بهره‌وری از نگاهی دیگر
راهبرد «دو لیست» وارن ‌بافت
ایمیل؛ قربان‌گاه زمان!
فیزیک بهره‌وری
چگونه بیشتر بخوانیم؟
تنها روش بهره‌وری که به آن نیاز دارید
چگونه با «جعبه آیزنهاور» بهره‌وری خود را افزایش و فعالیت‌های هدردهنده‌ی زمان را کاهش دهیم
چگونه کارها را پشت گوش نیندازیم؟
قدرتِ شروع ناقص
بیست‌وپنج‌هزار صبح در اختیار شماست
«سرعت متوسط» شما در زندگی، سلامت و کارتان چقدر است؟
چطور بهتر تمرکز کنیم
چرا شروع‌کردن از موفق‌شدن مهم‌تر ‌است؟
با کارهای فوری‌تان زندگی می‌کنید یا کارهای مهم؟
قدرت ‌اراده چطور عمل می‌کند
وقتی ایده‌های زیادی دارید و زمان کافی ندارید، چه کار باید بکنید
اجازه دهید ارزش‌های‌تان معیار تصمیم‌گیری‌های‌تان باشند
پنج درس درباره‌ی اشتباه‌کردن
کارهایی را که پیش‌تر جواب داده‌اند بیشتر انجام دهید
چگونه ذهن‌تان را پاک‌سازی و با استفاده از قوانین مبین نیروی اراده‌تان را آزاد کنید
چگونه تصمیم‌های روزانه‌تان را بهینه کنید
قانون «بیست شکاف» وارن بافت
چیزهایی که درباره‌ی اهمیت‌شان مبالغه می‌شود در مقابل چیزهایی که دست‌کم گرفته می‌شوند
پنج خطای فکری رایج که شما را از تصمیم‌گیری‌های خوب دور می‌کنند
ارزش زمان
سه مرحله‌ی شکست در زندگی و کار و نحوه‌ی گذشتن از آن‌ها
جنبه‌ی منفی حفظ تعادل بین زندگی و کار
همه‌ی مدل‌ها غلط و بعضی مفیدند
ایده‌های مبتکرانه چطور ظاهر می‌شوند
چرا حقایق نظرمان را تغییر نمی‌دهند
چگونه ذهن‌مان را روی چیزهای مهم متمرکز کنیم
زانشین
متخصصان چطور تشخیص می‌دهند که روی چه چیزی تمرکز کنند
ترفند نهاییِ بهره‌وری نه‌گفتن است

https://fa-file.ir/category/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8

  • شنبه ۴ شهریور ۰۲

دانلود رایگان کتاب راهنمایی‌های مامور سابق اف.بی.آی در خصوص زبان بدن

معرفی کتاب راهنمایی‌های مامور سابق اف.بی.آی در خصوص زبان بدن

«خدا در جزئیات است.» این یک نقل قول معروف است که احتمالاً آن را پیش‌تر شنیده‌اید. کتاب راهنمایی‌های مامور سابق اف.بی.آی در خصوص زبان بدن را جو ناوارو، افسر سابق پلیس آمریکا، درباره‌ی ارتباطات غیرکلامی و اهمیت جزئیات در تحلیل رفتار و حالات بدن نوشته است.

درباره‌ی کتاب راهنمایی‌های مأمور سابق اف.بی.آی در خصوص زبان بدن

جو ناوارو (Joe Navarro) به‌مدت 25 سال در اداره‌ی پلیس فدرال آمریکا یا همان FBI مشغول به‌کار بوده است. تجربه‌های متعدد او در رویارویی با متهمان و مجرمان جرایم گوناگون، باعث شد تا ایده‌ی نگارش این کتاب به ذهن او برسد. او پس از بازنشستگی از FBI به سراغ نویسندگی رفت و تابه‌حال 13 کتاب در زمینه‌ی ارتباطات غیرکلامی نوشته است که از بین آن‌ها کتاب راهنمایی‌های مامور سابق اِف.بی.آی در خصوص زبان بدن (What Every Body is Saying) از همه فروش بیشتری داشته و به 27 زبان در کشورهای مختلف ترجمه و منتشر شده است.

ناوارو می‌گوید داستان برایش از جایی شروع شد که در هشت‌سالگی به شهری دیگر مهاجرت کرد و این اتفاقْ چالشی جدی برای او در ارتباط با همکلاسی‌هایش رقم زد. او به زبان انگلیسی مسلط نبود و همین باعث شد تا برای برقراری ارتباط با دیگران روشی دیگر پیش بگیرد: زبان غیرکلامی.

زبان غیرکلامی همان‌طور که از نامش پیداست یعنی برقراری ارتباط از طریقی جز با ادای کلمات. هر آنچه حین برقراری ارتباط با دیگران در چهره، حالت صورت و وضعیت بدنمان از خود نشان می‌دهیم، یعنی خواسته یا ناخواسته چیزی را به دیگری می‌فهمانیم و به زبانی غیرکلامی حرف می‌زنیم! جزئیاتی مثل رنگ صورت، طرز قرار دادن دست‌ها در کنار بدن، حرکت ابروها و حتی ریز و درشت شدن مردمک چشم، همه مثال‌هایی از این روش ارتباطی هستند. جزئیاتی که پس از خواندن این کتاب، بیشتر از قبل توجه شما را جلب خواهند کرد.

در کتاب راهنمایی‌های مأمور سابق اِف.بی.آی در خصوص زبان بدن نویسنده می‌کوشد تا از طریق بازگو کردن تجربیات خود در زمینه‌ی جرم‌شناسی، دقت شما را روی رفتارها و تعاملات انسانی‌تان بیشتر و عمیق‌تر کند. او با ذکر مثال‌های متعددی در سرتاسر کتاب، تحلیل قابل‌توجهی از وضعیت ذهنی و روانی فرد ارائه می‌دهد. آنچه ناوارو در این کتاب نوشته است، پس از 15 سال و از خلال پیشرفت‌های بزرگی که در زمینه‌ی مغز و اعصاب حاصل شد، مورد تأیید دانشمندان قرار گرفت. دقت نظر و قدرت تحلیل ناوارو دو عاملی بود که او را از زمانه‌ی خودش فراتر برد.

در نکوداشت کتاب راهنمایی‌های مأمور سابق اف.بی.آی در خصوص زبان بدن

- یک اثر استادانه درمورد زبان بدن غیرکلامی که یک ناظر استثنایی و خبره آن را نوشته است. کار جو ناوارو در زمینه‌ی اجرای قانون در بالاترین سطوح FBI آزمایش شده و امتحان خود را پس داده است. (David Givens، نویسنده‌)

کتاب راهنمایی‌های مامور سابق اف.بی.آی در خصوص زبان بدن مناسب چه کسانی است؟

اثر حاضر پیشنهاد خوبی است برای کسانی که در تعاملات انسانی، جزئیات برایشان اهمیت دارد. همچنین، کسانی که می‌خواهند از ورای کلمات، به اطلاعات بیشتری درباره‌ی طرف مقابلشان دست پیدا کنند، کتاب راهنمایی‌های مامور سابق اِف.بی.آی در خصوص زبان بدن را مفید می‌یابند.

با جو ناوارو بیشتر آشنا شویم

جو ناوارو در سال 1953 در جمهوری کوبا متولد شد. او نویسنده، مدرّس و پیش از همه‌ی این‌ها افسر سابق FBI در آمریکاست و از اعضای هیئت علمی دانشگاه سنت‌لئو در فلوریدا به شمار می‌رود و چندین بار در دانشگاه‌های مهمی از جمله هاروارد به سخنرانی پرداخته است. ناوارو از سال 2003 در کنار نویسندگی، در سمت مشاور وزارت امور خارجه‌ی آمریکا نیز فعالیت دارد.

در سال 2005 ناوارو پس از یک ملاقات تصادفی با آنی دوک، نویسنده‌ی کتاب تفکر نامطمئن، در مسابقات جهانی آکادمی پوکر حضور پیدا کرد و به بازیکنان درباره‌ی دروغ‌سنجی در زبان بدن مطالبی آموزش داد.

در بخشی از کتاب راهنمایی‌های مأمور سابق اف.بی.آی در خصوص زبان بدن می‌خوانیم

بیشتر افراد در زمان خواندن زبان بدن حواس خود را روی بخش بالایی بدن فرد مورد نظر (یعنی صورت) متمرکز می‌کنند و پس از توجه به نقاط بالا کم‌کم به سمت پایین تنه می‌روند، هرچند صورت بخشی از بدن است که اغلب اوقات به منظور بلوف زدن و پنهان کردن احساسات واقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش من دقیقاً برعکس است. من، باتوجه به اینکه هزاران مصاحبه در اِف. بی. آی به عهده داشته‌ام، یادگرفته‌ام‌ که ابتدا روی پاهای مظنون تمرکز کنم و کم‌کم مشاهداتم را به بخش‌های فوقانی بدن ببرم و در نهایت به صورت فرد نگاه ‌کنم. اگر از منظر صداقت به قضیه نگاه کنیم همچنان که از پاها به سمت بالا می‌رویم میزان صداقت فرد کاهش پیدا می‌یابد.

متأسفانه منابع اجرای قانون که در طول شصت سال گذشته، حتی بعضی از آثاری جدید که در عصر معاصر نوشته شده‌اند، تأکید می‌کنند که در زمان انجام مصاحبه یا در زمان خواندن زبان بدن افراد روی صورت افراد تمرکز شود. چیزی که درست خواندن زبان بدن افراد را مشکل می‌کند این است که بیشتر مصاحبه‌کنندگان به فرد مصاحبه‌شونده اجازه می‌دهند که پاهایش را زیر میز مخفی کند و به این ترتیب مسأله را پیچیده‌تر کند.

اگر کمی به این موضوع فکر کنید متوجه می‌شوید که دلیل خوبی برای ماهیت فریبکارانۀ حالات صورت وجود دارد. ما با صورت‌هایمان دروغ می‌گوییم، زیرا این کاری است که از زمان کودکی آموزش دیده‌ایم. وقتی که صادقانه به غذایی که جلویمان می‌گذاشتند و از آن خوشمان نمی‌آمد واکنش نشان می‌دادیم، والدینمان غر می‌زدند و می‌گفتند: «این قیافه رو به خودت نگیر.» یادمان می‌دادند که: «وقتی پسرعموها و دخترعموهات میان اینجا حداقل خودت رو خوشحال نشون بده.» و شما لبخند اجباری را یاد گرفتید.

درواقع، والدین و جامعه به ما می‌گویند که به خاطر حفظ هماهنگی اجتماعی با صورت‌هایمان چیزی را مخفی کنیم، فریب بدهیم و دروغ بگوییم. بنابراین جای تعجب ندارد که بیشتر ما در انجام این کار ماهریم. به حدی مهارت داریم که وقتی در یک جمع خانوادگی قرار می‌گیریم ممکن است چهره‌مان ‌طوری باشد که انگار عاشق فامیل‌های همسرمان هستیم درحالی که در واقعیت برای زودتر رفتنشان خیال‌بافی می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: مهارت پیدا کردن در رمز و رازهای ارتباط غیرکلامی
فصل دوم: بهره بردن از میراث لیمبیک
فصل سوم: پیشرفت کردن در زمینه تشخیص زبان بدن
فصل چهارم: توصیه‌هایی درمورد بالاتنه
فصل پنجم: دانش در دسترس
فصل ششم: مسلط شدن بر رفتارهای غیرکلامی دست‌ها و انگشت‌ها
فصل هفتم: بوم ذهن
فصل هشتم: شناسایی فریب
فصل نهم: ملاحظات پایانیش

https://fa-file.ir/category/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8

  • جمعه ۳ شهریور ۰۲

دانلود رایگان کتاب ذهن‌ خوانی

معرفی کتاب ذهن‌ خوانی

دیوید جی. لیبرمن در کتاب ذهن‌ خوانی به شما کمک می‌کند تا نیت واقعی اطرافیانتان را دریابید. این اثر بر اساس علم روان‌شناسی زبان و علوم شناختی و رفتاری، تکنیک‌های مؤثری برای ورود به ذهن دیگران ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب ذهن خوانی

ما در ارتباطات روزانه و مکالمات گفتاری یا نوشتاری خود به دنبال منظور اصلی کلام هستیم. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید معنای تمام حرف‌ها یا اتفاقاتِ پیرامونش را همیشه به‌درستی درک می‌کند. فهمِ معنای واقعیِ هرچیز، چه یک اثر هنری باشد، چه سخنرانی و چه مکالمه‌ای دوستانه، در ایجاد ارتباطی سالم با دیگران بسیار مهم است. کتاب ذهن‌خوانی (Mindreader) نوشته‌ی دیوید جی. لیبرمن (David J Lieberman) پیشرفته‌ترین متدها را برای پروش توانایی‌های شبه‌تله‌پاتی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. این کتاب نه براساس شیوه‌های قدیمی زبان بدن، بلکه مبنی‌بر جدیدترین تحقیقاتِ حوزه‌ی روان‌شناسی زبان، علم اعصاب و علوم شناختی و رفتاری نوشته شده است. توانایی ذهن‌خوانی انسان را یاری می‌کند تا در یک مذاکره، قرار ملاقات یا در موقعیتی دشوار و سرنوشت‌ساز زیرمتن کلام را دریافت کنند. این کتاب راهنمایی خوب برای پرورش مهارت دروغ‌سنجی است.

تکنیک‌های کتاب ذهن‌خوانی از نشانه‌ها و علائم کلیشه‌ای و قدیمی مثل نحوه‌ی پوشش، شیوه‌ی نشستن یا حتی الگوهای رفتاری فراتر می‌روند. این علائم قدیمی می‌توانند تفسیرپذیر باشند. اما تکنیک‌های موجود در این اثر حاصل آزمایش‌های عملی هستند. این ترفندها بسیار دقیق و جزئی عمل می‌کنند؛ چنانچه به سازمان‌های سی‌آی‌اِی، اِن‌اس‌ای و اف‌بی‌آی در دروغ‌سنجی کمک کرده‌اند. نقطه‌ی قوت این روش این است که بدون تعامل با سوژه عمل می‌کنند. یک گفت‌وگوی کوتاه، پیام صوتی یا حتی یک ایمیل کافی است تا به نیت فرد مورد نظر پی ببریم.

دیوید جی. لیبرمن در کتاب ذهن‌خوانی، اصلی‌ترین راه انتقال پیام یعنی زبان را موشکافی می‌کند. او بیان می‌کند که ما با بررسی کلماتِ استفاده‌شده توسط هر شخص می‌توانیم به نیت حقیقی او پی ببریم. برای مثال، از دیدگاه روان‌شناسی زبان کسی که از ضمایر شخصی کمتری استفاده کرده و خودش را به‌عنوان فاعل از جمله جدا می‌کند، به احتمال قوی گفتارش خلاف واقعیت است؛ درست مانند وقتی که یک دروغ‌گو از ارتباط چشمی پرهیز می‌کند. ضمایر شخصی مثل «من، اَم» نشان از اعتماد فرد به جمله‌ای که می‌گوید دارد. حذف این ضمایر می‌تواند بیانگر بی‌میلی فرد به پذیرش مالکیت واژگانش باشد. مثلاً جمله‌ی «من واقعاً سخنرانی‌ات را دوست داشتم» از جمله‌ی «سخنرانی خوبی بود» صادقانه‌تر است. همچنین تبدیل فعل معلوم به مجهول نشانه‌ی دیگرِ طفره رفتن از پذیرش معنای جمله است.

مورد دوم در تشخیص ناخودآگاه اشخاص، این است که چگونه دیگران را می‌بینند و چه حسی به آن‌ها دارند. انتخاب ضمایر جمعی در صحبت‌ها نشان از همراهی با طرف مقابل دارد. بنابراین احتمال خیلی کمی وجود دارد که قربانیِ یک حادثه‌ی آدم‌ربایی از جمله‌ی «ما سوار ماشین شدیم» استفاده کند. اگر فریبی در کار نباشد او خواهد گفت: «او مرا سوار ماشین کرد». به همین ترتیب زوجی که در زندگی مشترک از ضمیر جمعی «ما» استفاده می‌کنند، کمتر در آمار طلاق جای دارند و بالعکس در زندگی‌های مشترکی که ضمایر «من» و «تو» زیاد به کار می‌روند، بحران‌های بیشتری پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه‌ی کتاب ذهن‌خوانی جایگاه رابطه و قدرت از منظر زبان‌شناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین سرنخ‌های خشم، اضطراب، اعتمادبه‌نفس و... در زبان ریشه‌یابی می‌شود. درنهایت دیوید جی. لیبرمن به ما یاد می‌دهد که چگونه این یافته‌ها را در عمل به کار گیریم. پس از خواندن کتاب ذهن‌خوانی راحت‌تر متوجه خواهید شد که دوستتان با شما مشکلی دارد یا فقط بی‌حوصله است، یک مصاحبه‌ی کاری چقدر قابل‌اعتماد است و روایت هر شخص از یک حادثه چقدر به واقعیت نزدیک است. با شناخت علائم معنایی در رفتار و گفتار هر شخص، به کیفیت زندگیِ خود می‌افزاییم.

کتاب ذهن‌خوانی با ترجمه‌ی محدثه احمدی، توسط انتشارات سنگ به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب ذهن‌ خوانی

  • درخشان. این کتاب روان‌شناسی راه خوبی برای ورود به مغز دیگران است. (پابلیشرز ویکلی)

  • گنجینه‌ای از ​​ایده‌ها و ابزارهایی که می‌توانیم برای ایمن‌تر و شادتر زیستن به آن‌ها تکیه کنیم. (جو ناوارو، نویسنده‌ی کتاب شخصیت‌های خطرناک)

  • کتاب ذهن‌خوانی کلید پرورش هوش عاطفی سالم و روابط معنادار است. (میچل سیلک، دستیار سابق وزیر ایالات متحده آمریکا)

  • ذهن انسان از پیچیده‌ترین مفاهیم جهان است. لیبرمن ابزار ورود به دنیای مبهم ذهن را به ما هدیه می‌دهد. (سوزان کارنیسرو، متخصص سابق امنیت سازمان سیا)

  • لیبرمن با ادغام علم و هنر در این کتاب، شما را درمقابل کسی که حقیقت را پنهان می‌کند، ایمن می‌کند. (فیل هیوستون، افسر سابق سیا)

کتاب ذهن‌ خوانی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کارمندان و رؤسای سازمان‌ها نوشته شده است. اگرچه در نهایت تمام انسان‌هایی که برای داشتن زندگی آگاهانه‌تر و باکیفیت‌تر در تلاشند، به این کتاب احتیاج پیدا خواهند کرد.

با دیوید جی. لیبرمن بیشتر آشنا شویم

دیوید جی. لیبرمن در سال 1953 در آمریکا به دنیا آمد. او روان‌درمانگر، پژوهشگر و نویسنده‌ی کتاب‌های حیطه‌ی موفقیت است. او با کتاب‌های «هوشیار باشید و فریب نخورید!» و «ترغیب دیگران در مسیر دلخواه» به نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز تبدیل شد. لیبرمن با مدرک دکترای روان‌شناسی، سال‌ها در سازمان‌های پلیس فدرال، سازمان سیا و آژانس امنیت ملی، روانِ کارمندان آن‌ها را ارزیابی می‌کرد. دیوید جی. لیبرمن برای سخنرانی‌های انگیزشی، کلاس‌های آموزشی و تألیف کتاب‌های موفقیت و خودسازی به شهرت جهانی دست یافت.

از معروف‌ترین آثار دیوید جی. لیبرمن می‌توان به کتاب‌های «دروغ‌گو را در چند دقیقه بشناسید»، «وقتی خدا درمانگر تو باشد» و «رازهایی درباره‌ی جذب دیگران» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب ذهن‌ خوانی می‌خوانیم

در گزارش‌های صادقانه، بخش اصلی روایت یعنی جایی که ماجرا رخ می‌دهد اغلب هیجانی‌ترین و مبسوط‌ترین است. اما فرد دروغگو سریعاً از آن می‌گذرد یا کوتاهش می‌کند. اگر بخش میانی قسمت اصلی گفت‌وگو به اندازه‌ی آغاز و پایان داستان کوتاه باشد، احتمال فریب می‌رود. اما این موضوع به‌خودی‌خود نشانه‌ی موثقی نیست. همیشه باید دنبال تناسب و تعادل در گزاره باشید.

نهایتاً به یاد بیاورید که فرد گناهکار در طول یک گفت‌وگو، مصاحبه یا بازجویی چالش‌برانگیز دوست دارد موضوع را عوض کند و به صحبت پایان دهد. کسی هم که گزارشی جعلی می‌سازد، به همین اندازه مایل است بحث را تمام کند. بنابراین روایت‌های جعلی اغلب صراحتاً و مشخصاً به عواقب ماجرا نمی‌پردازند. قطعاً در قصه‌های آسیب‌زا و مملو از هیجان، باید لایه‌های روشنی از احساس و تأمل را ببینیم، ولی برای دروغگوها، خلق این بخش از همه سخت‌تر است. آن‌ها نه تنها باید رخداد را خلق کنند، بلکه باید به تأثیر و دامنه‌ی احساسات واقعی نیز بپردازند.

به‌علاوه همزمان باید یک واقعیت یا حقیقت را نفی یا اصلاح کنند. مقدمه‌ی داستان به ایشان اجازه می‌دهد از حقایق فاصله نگیرند و بخش اصلی قصه به کمی پیچیدگی نیاز دارد. اما خلق نتیجه‌گیری از نظر شناختی سخت است. دلیلش این است که افراد دروغگو معتقدند نتیجه‌گیری، عاملی مهم برای روایت‌های صادقانه نیست. پس سریعاً قصه را به پایان می‌برند. ازاین‌رو تقریباً تمام داستان‌های جعلی با صحنه‌ی اوج و بدون اشاره به عواقب ماجرا تمام می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول. ناخودآگاه رسوا می‌کند
1. آن‌ها واقعاً چه فکری می‌کنند
2. افراد چگونه دیگران را می‌بینند و چه حسی به آن‌ها دارند
3. رویارویی‌های نزدیک
4. جایگاه رابطه و قدرت
5. تشخیص خلق‌وخو
بخش دوم. دروغ‌سنج انسانی
6. ارزیابی صداقت و درستی
7. هنر بلوف‌خوانی
8. داستان‌سرایی: بهانه‌ها و لالایی‌ها
9. حقه‌های معامله
بخش سوم. عکس‌برداری روان‌شناختی
10. نیم‌نگاهی به شخصیت و بهداشت روانی
11. هویت روایی: درک قلب و روح
12. فعال‌سازی شبکه‌ی دفاع
13. معنای ارزش‌ها
14. عامل تاب‌آوری
بخش چهارم. ساخت نیم‌رخ روان‌شناسی
15. در جست‌وجوی سلامت عقل
16. روان‌شناسی عزت‌نفس
17. پرده‌برداری از اختلالات شخصیت
18. انعکاس روابط
19. زیروبم رنج
20. چه زمانی نگران باشیم: هشدار قرمز و علایم خطر
نتیجه‌گیری. با دانش خود چه کنیم؟

https://fa-file.ir/category/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8

  • پنجشنبه ۲ شهریور ۰۲

دانلود رایگان کتاب رنگ درمانی

معرفی کتاب رنگ درمانی

کتاب رنگ درمانی، پژوهشی کاربردی است که توسط پاولین ویلز به رشته‌ی تحریر درآمده. این کتاب ضمن بررسی جنبه‌های درمانی رنگ در طول تاریخ، توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با استفاده‌ی درست، آن را به‌ خدمت بهبود وضعیت سلامت درآورد. زیرا انتخاب رنگ مناسب برای لباس‌، محیط، اشیا و... با سلامت انسان ارتباط مستقیم دارد و تأثیرات ناشی از آن به‌قدری ملموس‌ است که در دوران باستان از رنگ به‌عنوان یکی از روش‌های درمانی رایج نام می‌بردند.

درباره‌ی کتاب رنگ‌ درمانی

دنیای رنگ‌ها سرشار از رازهای ناگفته است که می‌توانند معجزه‌های خارق‌العاده‌ای را رقم بزنند. فارغ از زیبایی‌های بصری، رنگ‌ها از جنبه‌ی درمانی قدرتمندی برخوردارند که تأثیرات مثبت آن به‌کرات در طول تاریخ ثابت شده. پاولین ویلز (Pauline Wills) در کتاب رنگ درمانی (Colour Therapy)، هر آن‌چه را که لازم است درخصوص کاربرد رنگ در شیوه‌های درمان سنتی بدانید، به‌تفصیل شرح داده است.

حتما توجه کرده‌اید که فضاهای داخلی بیمارستان‌ها به رنگ‌های آرامی مثل آبی یا سبز آراسته شده‌اند و هرگز بیمارستانی را نخواهید یافت که از رنگ قرمز در طراحی فضا استفاده کرده باشد. به همین خاطر است که آشنایی با مبحث روان‌شناسی رنگ از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه استفاده‌ی مناسب از رنگ‌ها می‌تواند سلامت جسمی و روحی افراد را تا حد قابل‌توجهی تضمین کند.

رنگ درمانی از کاربردی‌ترین و ابتدایی‌ترین تکنیک‌های شفابخشی است که در مصر باستان، یونان و امپراطوری رم رایج بوده. امروزه هم افراد با استفاده‌ی خلاق از رنگ، آن را در جهت بهبود وضعیت سلامت خود به‌ کار می‌برند. اما در ابتدا باید درباره‌ی ویژگی‌های هر یک و کاربردهای آن در درمان بیماری‌های مختلف اطلاعات کسب کرد. کتاب پیش‌رو رابطه‌ی بین رنگ‌ها و احساسات افراد را موشکافی می‌کند، درخصوص نحوه‌ی استفاده از رنگ در زندگی روزمره توضیح می‌دهد و با ارائه‌ی توصیه‌هایی کاربردی از نقش هر رنگ در درمان بیماری‌های خاص صحبت می‌کند. در نتیجه می‌تواند منبعی جامع برای کسانی باشد که رنگ‌‌درمانی را برای بهبود وضعیت سلامت خود انتخاب کرده‌اند.

این کتاب حاصل تحقیقاتی گسترده درخصوص روان‌شناسی رنگ و فرکانس‌ آن‌هاست. پاولین ویلز، نویسنده‌ی کتاب، ضمن تشریح قوانین فیزیک توضیح می‌دهد که حساسیت بالای بدن نسبت‌ به رنگ‌هاست که باعث تأثیرگذاری آن‌ها در روند معالجه می‌شود. او معتقد است که ارتعاش‌های حاصل از رنگ‌ها باید با فرکانس‌ قسمت‌های مختلف بدن هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت، فرد احساس بیماری می‌کند و درمان‌گر می‌تواند با استفاده از رنگ مناسب معالجه را پیش ببرد. به همین خاطر، سراغ بررسی ارتعاشات قسمت‌های مختلف بدن رفته، هریک را تشریح کرده و رنگ‌هایی را که برای درمان این نواحی مناسب‌اند، معرفی می‌کند. ذکر چند مثال از بیمارانی که با این روش درمان شده‌اند نیز در پیشبرد کتاب نقش پررنگی ایفا می‌کند.

کتاب رنگ درمانی با ترجمه‌ی مرجان فرجی از سوی انتشارات لیوسا به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی ضرورت‌های سلامت

مجموعه‌ی ضرورت‌های سلامت (Health Essentials Series)، متشکل از 12 کتاب به‌ قلم 12 نویسنده است که توسط انتشارات Elemet Books Ltd منتشر شده. کتاب‌های این مجموعه به بررسی شیوه‌های سنتی درمان در کشورهای شرقی نظیر رنگ‌درمانی، ماساژدرمانی، مراقبه، انرژی‌درمانی و... پرداخته‌اند. در حقیقت این مجموعه، منبعی جامع درباره‌ی راهکارهای بهبود سلامت است که ریشه در دوران باستان دارند. این کتاب‌ها ضمن بررسی پیشینه‌ی تاریخی، درباره‌ی فواید و کاربردهای تکنیک‌های مختلف هم توضیحات سودمندی ارائه می‌دهند. شایان ذکر است که آموزه‌های درمانی کشورهای ژاپن، چین و هند، بخش عمده‌ای از مباحث مجموعه کتاب‌های ضرورت سلامت را به‌ خود اختصاص داده‌اند.

کتاب رنگ‌ درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای افرادی که به انرژی‌درمانی احتیاج دارند یا مایل‌اند از شیوه‌های درمانی دوران باستان مطلع شوند، پیشنهاد می‌شود.

با پاولین ویلز بیشتر آشنا شویم

پاولین ویلز، نویسنده، مربی یوگا، رفلکسولوژیست و پزشک است. او همچنین اولین کسی است که مبحث رنگ را با رفلکسولوژی ادغام کرد. دانشکده‌ی رنگ اوراکل در لندن که توسط او پایه‌گذاری شده، به تدریس مباحث رنگ‌درمانی و رفلکسولوژی اختصاص دارد. این معلم خبره به قدرت شفابخشی رنگ ایمان دارد و از طریق مدرسه‌ی رنگ‌درمانی میتریا، آموزه‌های خود را با علاقه‌مندان به اشتراک می‌گذارد.

در بخشی از کتاب رنگ درمانی می‌خوانیم

مولادهارا در انتهای استخوان دنبالچه قرار دارد و به سمت پایین انتشار می‌یابد و از این طریق ما را به سیاره‌ی زمین متصل می‌کند. رنگ پرتوهای ساطع از این چاکرا رنگ قرمز است که در طیف رنگ‌ها با پایین‌ترین فرکانس ارتعاش دارد. این مرکز حاوی انرژی اصلی یا کوندالینی شاکتی است. می‌گویند که وقتی فرد از نظر ذهنی و روحی و جسمی آمادگی داشته باشد، ما را از خواب بیدار می‌کند و راه خود را از میان بقیه‌ی چاکراها به‌سمت چاکرای تاج‌سر در پیش می‌گیرد و روشن‌بینی و درک را به‌ ارمغان می‌آورد. این چاکرا با زمین در ارتباط است و مرکز انرژی و سرزندگی و نشاط جسمانی به‌ شمار می‌رود. چاکرای ریشه حس بویایی را تنظیم می‌کند و دارای کیفیت تابشی خواست و قدرت است. سیاره‌ی مریخ منسوب به این چاکراست.

قسمت‌هایی از بدن که تحت‌تأثیر این چاکرا عمل می‌کنند عبارتند از: ساق پاها، پاها، استخوان‌ها، روده‌ی بزرگ، ستون فقرات و دستگاه عصبی. غدد درون‌ریز مرتبط با این چاکرا همان غدد جنسی (بیضه‌ها در مذکر و تخمدان‌ها در مؤنث) است. تأثیر این مرکز بیشتر در بیضه‌های مرد مشهود است، درحالی‌که سوادهیستانا یا چاکرای خاجی بیشتر در تخمدان‌های زن تأثیر دارد. این دو چاکرا با تمایلات جنسی و نیز به‌طور مستقیم با یکدیگر در ارتباطند. هنگامی که چاکرای ریشه در اوج فعالیت به‌سر ببرد، در فرد خواست و تمایلی نیرومند به زندگی در سطح مادی ایجاد می‌شود. در این حالت فرد سرشار از نشاط و انرژی است، از نظر او هیچ‌ مشکلی وجود ندارد و زندگی سراسر ماجرایی هیجان‌بر‌انگیز است و بس. در صورت انسداد این مرکز، سطح انرژی فروکش می‌کند و در نتیجه به فرد این احساس دست می‌دهد که رنج کشیدن برای امور روزمره قابل تحمل نیست و اشتیاق به زندگی بی‌معناست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی نگارنده
مقدمه‌ی مترجم
1. انرژی الکترومغناطیسی
2. آناتومی قسمت‌های نامحسوس بدن
هاله
چاکراها و غدد درون‌ریز مرتبط با آنها
3. ساختمان پاها
4. بازتاب‌درمانی
تاریخچه‌ی مختصر
رفلکس‌های طبیعی پا
ستون مهره‌ها
رفلکس‌های چاکرایی بر روی پاها
اختلالات وابسته به چاکراها یا مراکز اصلی انرژی
5. رنگ
رنگ چیست؟
حساس کردن بدن نسبت به رنگ
6. مراقبه
عناصر بنیادین
مراقبه‌ی صبحگاهی
مراقبه‌ی رنگین‌کمان
مراقبه‌ی شفا از راه دور
مراقبه‌ی خوددرمانی
مراقبه‌ی جام بلورین
مراقبه‌ی چاکرایی
مراقبه‌ی عصرگاهی
7. بازتاب‌درمانی و رنگ‌درمانی
ویژگی‌های هر رنگ
قرمز
نارنجی
زرد
سبز
فیروزه‌ای
آبی
بنفش
ارغوانی
راهنمای رنگ جهت بازتاب‌شناسی
8. کمک به افراد در مداوای خود با رنگ
9. تاریخچه‌ی چند مورد بیماری https://fa-file.ir/category/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8

  • چهارشنبه ۱ شهریور ۰۲
معرفی روش های اصلی کسب درآمد از اینترنت
ما اینجا جدیدترین سایت های کسب درآمد اینترنتی رو معرفی میکنیم
این سایت ها توسط خود ما تست شده اند و کاملا قانونی هستند
کسب درآمد اینترنتی مطمئن خرید و فروش اپارتمان تهران دهکده استارت 20
دانلود کتاب رازهای روانشناسی تاریک pdf ||| بهترین مدل تیشرت سیاه توسعه دهنده استارت فیلمزی قدرت گرفته از بیان یک آکادمی