گواهینامه

دانلود رایگان کتاب مدیریت خشم

عرفی کتاب مدیریت خشم

درنرفتن از کوره، صبر کردن و پخته شدن! این همان کاری است که کتاب مدیریت خشم نوشته‌ی دکتر ویلیام دویل جنتری به خوانندگان این اثر می‌آموزد؛ آن هم نه با ادبیاتی سخت و پیچیده، بلکه با یک برنامه‌ی جامع و کاربردی که همگان در هر جایگاهی قادرند از آن بهره‌مند شده و شاهد اثرات مفید آن در زندگی خود باشند.

درباره‌ی کتاب مدیریت خشم

دیوی سرکش، ماری زهرآگین، آتشفشانی که ناگهان فوران می‌‏کند، اژدهایی خفته که با یک اشاره بیدار می‌شود و هرچه هست و نیست را در شعله‌های سوزان خود نابود می‌سازد: تمام این توصیفات ترسناک که با دیدگاهی منصفانه، به هیچ وجه از واقعیت دور نیستند، فقط در وصف یک کلمه‌ی سه‌حرفی عنوان شده‌اند: خشم.

بی‌تردید کتب متعددی درباره‌ی خشم و تکنیک‌های کنترل آن نگاشته شده، اما چیزی که کتاب مدیریت خشم (Anger Management for Dummies) اثر دکتر ویلیام دویل جنتری (William Doyle Gentry) را در زمره‌ی آثار برجسته در این زمینه قرار می‌دهد، ساده‌نویسی و ارائه‌ی برنامه‌ای فراگیر برای تمامی افراد جامعه است تا بتوانند با مدیریت و کنترل خشم خود، از آثار مخرب و ویرانگر آن پیشگیری کنند؛ چه آن‌ها که مانند یک انبار باروت فقط به جرقه‌ای برای انفجار نیاز دارند، یا کسانی که علی‏‌رغم خونسردی، گاه و بی‌گاه از عوارض ناخوشایند عصبانی‌شدن رنج می‌‎برند. بی‌دلیل نیست که این کتاب بین سال‌های 2006 تا 2015، بیش از بیست‌وچهار بار تجدید چاپ شد و مورد استقبال خوانندگان در سرتاسر دنیا قرار گرفت.

بدون شک همه‌ی ما وقتی سری به قفسه‌ی خاطرات گذشته می‌زنیم، ردپای خشم و عصبانیت را در تمامی رویدادهای ناخوشایند زندگی مشاهده می‌کنیم. خشم در ابعاد کوچک و محیط یک خانواده به رنجش‌ها و منازعات گوناگون ختم شده و چه‌بسا بسیاری از فجایع، قتل‌ها و جنگ‌های تاریخی فقط به خاطر فوران آتشفشان خشم آغاز شده. دکتر جنتری در کتاب مدیریت خشم، روش‌های کارآمدی را برای کنترل و مدیریت عصبانیت به خواننده می‌آموزد و حتی با مقوله‌ی خشم مانند نوعی اعتیاد برخورد کرده و سعی می‌کند افراد درگیر با این پدیده را از عصبانیت‌های اعتیادگونه‌ی خود برهاند. او با پرداختن به بنیان و پایه‌های خشم، مخاطبان خود را به صورت اصولی با این پدیده آشنا کرده و در عبور از این کوه به ظاهر صعب‌العبور، هدایت‌ می‌کند.

دویل جنتری با دیدگاهی فرازمانی به مسئله‌ی خشم می‏‌پردازد و نه‌تنها فرد را برای آینده آماده می‌سازد، بلکه ابزاری مناسب برای مواجهه با خشم‌های گذشته در اختیار او قرار می‌دهد تا مخاطب با استفاده از تکنیک‌های مطرح‌شده در کتاب مدیریت خشم، بتواند مشکلات خود را به صورت ریشه‌ای درمان کند. با نگاهی به فهرست کتاب متوجه می‌شویم که او از زوایای مختلف و در بسترهای گوناگونی به مقوله‌ی خشم پرداخته، به گونه‌ای که می‌توان گفت هیچ جزئیاتی را از قلم نینداخته و با همین دیدگاه موشکافانه قادر شده کتابی جامع و کاربردی برای کنترل و مدیریت خشم و سرانجام خلاصی از آن در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

کتاب مدیریت خشم اثر ویلیام دویل جنتری در سال 2006 به زبان انگلیسی به انتشار رسیده و با ترجمه‌ی عزیزالله سمیعی و سعید گرامی بروجردی توسط نشر آوند دانش در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته.

کتاب مدیریت خشم مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به دوستداران مباحث روانشناسی مخصوصاً افراد علاقه‌مند به کتب انگیزشی، موفقیت و تکنیک‌های رشد فردی توصیه می‌شود.

با ویلیام دویل جنتری بیشتر آشنا شویم

دکتر ویلیام دویل جنتری متولد 1943، دارای مدرک دکترای روانشناسی بالینی است و مدیریت «انستیتو زندگی بدون خشم» در لینچ‌برگ ویرجینیا را بر عهده دارد. او عضو انجمن روانشناسی ایالات متحده بوده و سردبیر مؤسس «ژورنال طب رفتاری» (Journal of Behavioral Medicine) است. او در چهار دهه فعالیت حرفه‌ای خود به‌عنوان یکی از پیشگامان عرصه‌ی روانشناسی سلامت، طب رفتاری و مدیریت خشم، بیش از صد اثر از جمله هشت کتاب را به انتشار رسانده.

از دیگر آثار موفق او در این زمینه می‌توان به کتاب‌هایی همچون «شادی به زبان آدمیزاد»، «وقتی کسی که دوستش دارید خشمگین است»، «بدون خشم» و کتاب راهنمای «طب رفتاری» اشاره کرد. او علاوه‌بر تدریس در دانشگاه‌های دیوک و تگزاس (شعبه‌ی گالوستون)، در سرتاسر ایالات متحده، کانادا و اروپا سمینارهای تربیتی متعددی برای مخاطبان حرفه‌ای و عام برگزار کرده و می‌توان مقالات متعددی از او درباره‌ی تکنیک‌های مدیریت خشم در مجلات معاصر یافت. دکتر ویلیام دویل جنتری همچنین یکی از کارشناسانی است که به صورت پیوسته در رادیو و تلویزیون، در رابطه با مسائل روانشناسی با او مصاحبه می‌کنند.

جملات برگزیده کتاب مدیریت خشم

  • همه به حمایت نیاز دارند – هیچ‌کس نمی‌تواند سراسر زندگی خود را کاملاً به‌تنهایی سر کند.
  • از خیلی جهات، کار مدیریت خشم هرگز پایان نمی‌یابد و همیشه مانند کاری در حال اجراست.
  • بدترین چیز درباره چیزهای بد – از جمله یک اخلاق بد – عادت کردن به آن‌ها است و این برای تغییر رفتار مشکل ایجاد می‌کند.
  • یکی از راه‌ها برای اینکه بدانید در مدیریت خشم‌تان در حال موفق شدن هستید این است که آرام آرام می‌بینید آنچه شما را از کوره به‌در می‌کرد دیگر اثری بر شما ندارد.

در بخشی از کتاب مدیریت خشم می‌خوانیم

ارتباط‌های تفننی برقرار کنید

وقتی این تمرین‌ها را انجام می‌دهید، سعی کنید دلایل احساسات منفی خود را پیدا کنید. به‌عبارت دیگر، همین‌طور که در دفتر روزنامه‌ی خود می‌نویسید، باید از خود بپرسید که دقیقاً چرا احساس خشم، غم یا درد کردید. گرچه همین اعلام هیجان‌های ناراحت‌کننده از طریق نوشتن دفتر روزنامه می‌تواند این هیجان‌ها (و استرس‌های همراه آن‌ها) را از ذهن‌تان بیرون کند، اما به تنهایی این بینش و ادراک را به شما نمی‌دهد که چرا خشم چنین نقش چشمگیری را در زندگی احساسی شما بازی می‌کند. این بینش – یعنی اینکه سرانجام چگونه کنترل بیشتری بر خشم خود خواهید داشت – از معنی کردن این احساسات به‌دست می‌آید.

در زیر چند مطلب از دفتر روزنامه‌ی خشم کارول، مادر مجرد 22 ساله‌ای که سعی دارد بفهمد چرا بیشتر وقت‌ها گُر گرفته بود، آمده است:

«من واقعاً دلخور می‌شدم، چون وقتی به بچه‌ها می‌گفتم تو خونه بدو بدو نکنن، بازهم می‌کردن.»
«من چرا همیشه پیش از اینکه یکی بفهمه برای ردیف کردن کارهای این دوروبر یه خورده کمک می‌خوام باید دیوونه بشم؟»
«من فکر می‌کنم اگه یه نفر دیگه به‌هم بگه دلیلی نداره اِنقدر پریشون باشم، دیگه بزنه به کله‌ام، یه عالمه دلیل دارم!»
«من می‌فهمم که به کمک احتیاج دارم؛ اما نمیدونم از کجا گیر بیارم.»

کلماتی که با حروف درشت‌تر نوشته شده‌اند به کارول کمک می‌کنند تا به بازتاب خود، که خیلی به آن نیاز دارد و سرانجام باعث اصلاح خود خواهد شد مشغول شود. در این پرونده، آنچه که کارول به خود اعتراف می‌کند این است که نمی‌تواند به تنهایی با چالش‌های زندگی کنار بیاید.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه
درباره‌ی این کتاب
قواعد رعایت‌شده در این کتاب
آنچه که لازم نیست بخوانید

https://fa-file.ir/category/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
معرفی روش های اصلی کسب درآمد از اینترنت
ما اینجا جدیدترین سایت های کسب درآمد اینترنتی رو معرفی میکنیم
این سایت ها توسط خود ما تست شده اند و کاملا قانونی هستند
کسب درآمد اینترنتی مطمئن خرید و فروش اپارتمان تهران دهکده استارت 20
دانلود کتاب رازهای روانشناسی تاریک pdf ||| بهترین مدل تیشرت سیاه توسعه دهنده استارت فیلمزی قدرت گرفته از بیان یک آکادمی