گواهینامه

دانلود رایگان کتاب شجاعت و جسارت: چگونه از خود دفاع کنیم و همچنان احترام دیگران را نیز داشته باشیم

معرفی کتاب شجاعت و جسارت: چگونه از خود دفاع کنیم و همچنان احترام دیگران را نیز داشته باشیم

کتاب شجاعت و جسارت نوشته‌ی جودی مورفی، با ارائه‌ی دستورالعمل‌ها و راهکارهایی ساده کمک می‌کند درک‌مان از مفهوم شجاعت را تغییر دهیم و تصویر بهتر و جسورتری از خود نشان دهیم. این کتاب که از پرفروش‌ترین‌های سایت آمازون است، به ما می‌آموزد که چطور با فضیلت شجاعت، به خود و دیگران احترام بگذاریم، با اعتمادبه‌نفس‌تر باشیم و ارتباطمان با دیگران را بهبود بخشیم.

درباره‌ی کتاب شجاعت و جسارت

یکی از فضیلت‌های مهم و بزرگ زندگی شجاعت است. در طول تاریخ همواره انسان‌های شجاع موردِتحسین قرار گرفته‌اند و ستایش‌ شده‌اند. شجاعت همیشه معادل دلاوری، جنگاوری یا مفاهیمی ازاین‌دست بوده است و کسانی که به این افتخار نائل آمده‌اند، دست به کارهای بزرگی زده‌اند، جان‌شان را به خطر انداخته‌اند یا حتی آن را فدا کرده‌اند. بااین‌حال جسارت یا شجاعت الزاماً به این معنا نیست. در دنیای مدرن و زندگی امروزی دیگر لازم نیست دست به کارهای محیرالعقول بزنیم و جانمان را به خطر بیندازیم تا به این فضیلت برسیم. جسارت صرفاً برای شرایط اضطراری و ویژه و جنگ نیست. ما می‌توانیم قهرمان زندگی خودمان باشیم و در موقعیت‌های عادی و روزمره‌ی هم جسارت به خرج دهیم. اما در این شرایط عادی شجاعت چه معنایی پیدا می‌کند و کجا بروز می‌یابد؟

کتاب شجاعت و جسارت (Assertiveness) نوشته‌ی جودی مورفی (Judy Murphy) تلاش می‌کند معنای جدیدتر و متناسب‌تری از این فضیلت ارائه دهد. معنایی که با دنیای فعلی همخوان‌تر باشد و به انسان امروزی و روابطش کمک کند. ازنظر مورفی امروز شجاعت را باید اتکا به خود سنجید، اینکه به خود متکی باشیم و نیازی به تأیید دیگران نداشته باشیم، در تصمیم‌ها و کارهایمان اعتمادبه‌نفس پیدا کنیم و در نهایت روابطی تؤام با احترام شکل دهیم.

جودی مورفی در کتاب شجاعت و جسارت این مفهوم را شیوه‌ای ارتباطی تعریف می‌کند: ما خواسته‌هایمان را صادقانه و بدون ترس می‌گوییم، بر آن پافشاری می‌کنیم و به دیگران هم احترام می‌گذاریم. او این مفهوم را شبیه حرکت بر روی یک لبه‌ی باریک می‌بیند. فرد شجاع باید جرئت ابراز عقاید و نظراتش را داشته باشد و بتواند بر آن‌ها اصرار کند. او نباید مرعوب دیگران شود و نباید منتظر تأیید نظر آن‌ها باشد. ضمناً به هیچ‌وجه نباید عصبانی شود و این پافشاری به لجاجت و توهین به مخالفانش منتهی شود. از سوی دیگر نباید سعی کند بر آن‌ها تسلط بیابد و کنترلشان کند. او باید به عقاید بقیه و نظراتشان احترام بگذارد. اصرار بر عقاید خود در ضمن تجاوز نکردن به عقاید دیگران و احترام به آن‌ها، آن مرز باریکی است که مورفی معتقد است فرد جسور مجبور است بر روی آن حرکت کند.

او در ادامه از مفهوم انفعال هم صحبت به میان می‌آورد و آن را آنتی‌تز شجاعت می‌داند. انفعال به معنای عقب‌نشینی دائمی، پافشاری نکردن بر مواضع و تسلیم کامل بودن است. فرد منفعل در مواقع حساس سکوت می‌کند و در مواقع ضروری دست به عمل نمی‌زند. در نتیجه فرصت‌هایش برای بهبود شرایط زندگی را از دست می‌دهد. بزرگ‌ترین نکته‌ی منفی انفعال که نویسنده‌ی این کتاب بر آن تأکید می‌کند، احترام نگذاشتن به خود است. فرد منفعل در وهله‌ی اول برای خود احترام قائل نیست و این می‌تواند باعث جسارت دیگران شود. جودی مورفی معتقد است فرد شجاع باید فروتن باشد، اما نباید دست از پافشاری بردارد و تسلیم شود و به ورطه‌ی انفعال بیافتد. اگر او به دیگران احترام می‌گذارد، باید به خود هم احترام بگذارد. از دید او یکی از معانی شجاعت بازتعریف رابطه است: احترام به خود و تشکیل رابطه‌ای دوسویه و محترمانه با دیگران.

جودی مورفی در کتاب شجاعت و جسارت، تکنیک‌ها و دستورالعمل‌هایی ساده پیشنهاد می‌دهد که کمک می‌کنند این مهارت را در خود تقویت کنیم. او گام‌به‌گام راهنمایی‌مان می‌کند تا بتوانیم اعتقادات و نیازهایمان را بهتر و راحت‌تر مطرح نماییم و هم‌زمان احترام دیگران را هم کسب کنیم. مطابق ایده‌ی او ما باید در گام اول ارزیابی‌ای از خود داشته باشیم تا خواسته‌هایمان را بهتر درک کنیم. او در ادامه از زبان بدن و نقش آن در نشان دادن جسارت می‌گوید و شیوه‌ی داشتن یک زبان بدن خوب را می‌آموزد. او در مورد حرکات چشم، دست‌ها، شانه‌ها، لبخند و تن صدا صحبت می‌کند و تمرین‌هایی در این مورد ارائه می‌دهد. پس از آن، کتاب به چند موقعیت مختلف می‌پردازد و سعی می‌کند شجاعت را در این وضعیت‌ها تعریف کند و راهکارهایی برای جسارت داشتن پیشنهاد دهد. درنهایت افسانه‌هایی که در مورد شجاعت مطرح هستند را بازگو می‌کند و نشان می‌دهد این داستان‌ها چطور مانع از جسارت می‌شوند. در پایان کتاب ارزیابی مجددی وجود دارد تا دوباره خود را بسنجیم و ببینیم که تا چه حد در اجرای این دستورالعمل موفق بوده‌ایم.

کتاب شجاعت و جسارت برای یک دهه در لیست پرفروش‌ترین آثار سایت آمازون بوده و نقدهای مثبت زیادی دریافت کرده. این اثر را انتشارات دیموند بلورین با ترجمه‌ی امیرحسین سادات دربند به انتشار رسانده است.

کتاب شجاعت و جسارت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید اعتمادبه‌نفستان را بیشتر کنید و در زندگی جسورتر باشید کتاب شجاعت و جسارت به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب شجاعت و جسارت: چگونه از خود دفاع کنیم و همچنان احترام دیگران را نیز داشته باشیم می‌خوانیم

دست‌هایتان می‌توانند به شما کمک قابل توجهی در این زمینه کنند و ابزار فوق‌العاد‌ه‌ای برای برقراری ارتباط با دیگران باشند. افرادی که قاطعانه و با اعتمادبه‌نفس بالا با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند، می‌توانند به راحتی گاهی حالت ایستادن و نشستن خود را تغییر دهند. افرادی که چنین خصوصیتی ندارند و منفعل هستند، ممکن است هنگام صحبت با دیگران، دست‌های خود را در جیب شلوارشان ببرند یا مدام دستان خود را جلوی دهانشان بگیرند. کسانی که هنگام صحبت کردن با دیگران عصبی و پرخاشگر هستند، ممکن است در این زمان مدام با دست‌های خود به طرف مقابل اشاره کنند و آن‌ها را مورد خطاب قرار دهند. هنگام صحبت کردن با دیگران بهتر است دستان خود را به حالت طبیعی در کنار بدنتان قرار دهید. گاهی ممکن است لازم باشد به یک واقعیت روی یک کاغذ یا تخته اشاره کنید، اما برای اینکه با اعتمادبه‌نفس بالا با دیگران ارتباط برقرار کنید، هرگز نباید به صورت مستقیم به کسی اشاره کنید.

اگر هنگام ارتباط با دیگران نمی‌توانید از دست‌های خود به خوبی استفاده کنید، می‌توانید در این زمان یک تکه کاغذ یا یک خودکار بردارید و با استفاده از آنها، از دستان خود به خوبی استفاده کنید. این ابزار ساده باعث می‌شوند که شما هنگام صحبت کردن با دیگران آرامش، قوت قلب، تمرکز و اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید. فقط توجه داشته باشید که از این ابزار باید با آرامش و تمرکز بالا در حین صحبت کردن استفاده کنید، زیرا نباید حواس شخصی را که با او صحبت می‌کنید، پرت کنید. اینها موارد مهمی هستند که باید در مورد زبان بدن در نظر بگیرید. تمرینات بالا را می‌توان به سرعت و به تنهایی تقریباً در هر مکانی انجام داد. این مراحل را به عنوان یک یادآوری، در مورد نوع حرکات فیزیکی بدن از قسمت سر تا پاها، برای داشتن اعتمادبه‌نفس بیشتر در هنگام صحبت کردن با دیگران در نظر بگیرید. این حرکات را هر روز صبح قبل از خارج شدن از خانه تمرین کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
جرأت داشتن و پافشاری در برابر عصبانیت
احترام
جرأت و پافشاری در برابر انفعال
فصل 1. تا چه اندازه خود را می‌شناسید؟
ارزیابی خود
آزمون کوتاه خودارزیابی
فرایند خودارزیابی
روش‌هایی برای درک و شناخت کافی خود
«منشور حقوق» قاطعیت
خودگویی
فصل 2. دیگران شما را چگونه می‌بینند
توصیه‌هایی برای داشتن زبان بدن خوب
رفتارها و حرکات فیزیکی
چشم‌ها
لبخند
شانه‌ها
حالت بدن (طرز ایستادن و نشستن)
دست‌ها
صدا در هنگام گفت‌وگو با دیگران
تمرین کردن
فصل 3. برنامه‌های خود را در روابط شخصی‌تان به کار گیرید
قلب شما، واکنش شما
فرضیه‌ی یک
فرضیه‌ی دو
فرضیه‌ی سه
تربیت فرزندان
جابه‌جا کردن نقش‌ها
مراقبت و نگهداری از والدین خود
فصل 4. داشتن ارتباط قاطعانه با دیگران در محل کار خود تعامل با همکاران بدقلق و بداخلاق
فرضیه‌ی یک
فرضیه‌ی دو
فرضیه‌ی سه
چگونه قاطعانه درخواست افزایش حقوق دهیم
فصل 5. تغییر روند ارائه‌ی کالا و خدمات در سراسر دنیا
چگونه یک خریدار قاطع باشیم
نحوه‌ی بیان قاطعانه و صریح نیاز و خواسته‌ی خود، زمانی که کالای خریداری‌شده یا خدمات ارائه‌شده، مطابق خواسته و انتظار شما نیست
فصل 6. سعی کنید به فرزندان خود یاد دهید که با قاطعیت و اعتمادبه‌نفس بالا سخن بگویند
فصل 7. فرایند انتقال
افسانه‌ها یا داستان‌های غیرواقعی که مانع داشتن رفتار قاطعانه می‌شوند
نتیجه‌گیری. جعبه ابزار جدید شما
ارزیابی میزان موفقیت خود

https://fa-file.ir/category/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
معرفی روش های اصلی کسب درآمد از اینترنت
ما اینجا جدیدترین سایت های کسب درآمد اینترنتی رو معرفی میکنیم
این سایت ها توسط خود ما تست شده اند و کاملا قانونی هستند
کسب درآمد اینترنتی مطمئن خرید و فروش اپارتمان تهران دهکده استارت 20
دانلود کتاب رازهای روانشناسی تاریک pdf ||| بهترین مدل تیشرت سیاه توسعه دهنده استارت فیلمزی قدرت گرفته از بیان یک آکادمی